dilluns, 19 de maig del 2008

Lo riu és vida, no al transvasament!

No trobo cap adjectiu que realment identifiqui el que vaig veure ahir a Amposta, on un riu de gent, ple de vida, reclamava a crits un riu Ebre també ple de vida. Bé, no és ben bé a crits que ho demanaven, també ho feien a tocs de gralla, amb cançons de l'Ebre i amb una harmonia plena de civisme immillorable. Havia estat a la manifestació de Barcelona de fa anys, contra el transvasament del PP cap a València, i era d'esperar de trobar-hi aquella munió de gent, perquè allà ja n'hi ha molta, i perquè és un lloc molt cèntric tant per als que veníem del nord com per als que veníeu del sud. Però Amposta queda a un extrem del territori català, i a l'Ebre la densitat de població no és gaire elevada (si no m'equivoco Tortosa deu anar cap als 20.000 habitants, o potser una mica més) i jo no m'explico d'on va aparèixer tanta gent unida per la mateixa causa.

Em va agradar molt que els partits polítics respectessin la decisió de la PDE de no mostrar els seus logotips, i també que tots els que hi havia anàven seguint la marxa amb la mateixa harmonia que la resta de la gent. En conec pocs, però les persones amb qui anava em van dir que una colla que n'hi havia darrere una pancarta eren els alcaldes d'Esquerra Republicana. I semblava que no patien cap tipus de tensió pel que els podrien dir, i això porta a reconéixer el que jo deia ja fa uns dies, que els d'ERC estan defensant el territori. Ja sé que ara em tornareu a "pegar canya", com em deia Mc Calan en un missatge a un altre post, però m'és igual, perquè aquest és el meu blog i ningú no té cap obligació de llegir-lo.

Algú m'ha dit avui que la propera manifestació contra el transvasament serà a Barcelona, m'han dit que ho va dir ahir Manolo Tomàs (no vaig sentir els parlaments perquè era impossible!!). Us faig saber que jo hi seré, si no és que alguna causa major (que ho dubto) m'ho impedeix.

Lo riu és vida, no al transvasament!!

Amposta, 18 de maig de 2008

1 comentari:

Mc Calan ha dit...

Celebro el teu posicionament solidari . Com hauràs pogut constatar, aquí som gent molt civilitzada ...